czwartek, 5 stycznia 2017

DIY - Okrągły drewniany stolik kawowy z recyklingu

Witajcie, 
Pamiętacie mój wpis DIY - drewniany stolik kawowy? Dziś, razem z mężem, zapraszamy na kolejne DIY - jak zrobić okrągły drewniany stolik kawowy z recyklingu.  
stolik_diy

Dużym atutem tego stolika jest fakt, iż w 99% pochodzi z odzysku. Dębowy blat stolika to "odpad" z naszego blatu kuchennego, powstały po wycięciu otworu na zlew.
okrągły_drewniany_stolik_kawowy

Nogi stolika pochodzą od starego stołu sąsiadów, który miał wylądować w śmietniku. Bardzo ciemnie nogi zostały przemalowane trzykrotnie emalią akrylową Flügger (na zdjęciu poniżej po dwóch warstwach). Tej samej emalii używaliśmy przy pierwszym stoliku i z czystym sumieniem mogę ją polecić - świetnie kryje i nie żółknie. 
okrągły_drewniany_stolik_kawowy

Blat został przykręcony do nóg za pomocą płaskiego metalowego łącznika i wkrętów.  Nogi delikatnie skróciliśmy tak, aby stolik wysokością pasował do kanapy. Blat kilkakrotnie pokryliśmy olejem do drewna.
okrągły_drewniany_stolik_kawowy

I tak prezentuje się gotowy stolik. Pracy przy nim było niewiele, koszty znikome (praktycznie żadne, bo wszystko mieliśmy w domu), a efekt uważam za udany. 
okrągły_drewniany_stolik_kawowy

okrągły_drewniany_stolik_kawowy

7 komentarzy:

  1. Ale fajny stoliczek <3 Takie ręcznie wykonane meble do domu to świetna sprawa ;) Ostatnio wpadły w moje ręce palety i z nich wyszedł stolik kawowy ;) zachwyca wszystkich ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Stolik z palet to świetna sprawa. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Oj tak, meble robione własnoręcznie to fajna i przede wszystkim oryginalna sprawa. Nie jeden taki stolik zawitał do mojego domu. Ostatnio wpadłam przez przypadek na stronę z stolikami z plastra drewna ! To dopiero genialny pomysł na stolik kawowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak, stoliki z plastra drewna to totalna nowość. Nie dość, że wygląda świetnie to w dodatku jest bardzo praktyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o mnie to ja jestem wielkim fanem posiadania ładnych mebli ogrodowych. Muszę dodać, że jak całkiem niedawno widziałem meble ogrodowe w sklepie https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe to praktycznie od razu już wiedziałem na co mam się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń

♥ Za każdy komentarz - WIELKIE DZIĘKI !
♥ Zostaw link do swojego bloga, a na pewno go odwiedzę
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Dziękuję za odwiedziny i zapraszam po więcej :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...