środa, 21 października 2015

DIY - Drzewko z szyszek

Witajcie, 
Mamy koniec października - gorący, przedświąteczny czas coraz bliżej. Uwielbiam Boże Narodzenie! Uwielbiam przygotowania, porządki, wyszukiwanie prezentów, ubieranie choinki. Mam bzika na punkcie świątecznych ozdób, światełek, dekoracji. Kocham ten magiczny czas. I wiem, że nic mnie tak nie inspiruje do "tworzenia" jak właśnie to Święto. 
Dziś pomysł na bożonarodzeniowe drzewko z szyszek i kuli styropianowej.
P.S. Dobierając inne ozdoby, możecie zrobić jesienne drzewko. 


1. W I etapie potrzebne będą:
  • dobrze wysuszone szyszki (parę sztuk pomalowałam białą farbą)
  • kula styropianowa (moja o średnicy 10 cm)
  • brązowa bibuła lub farba
szyszki, kula styropianowa

2. Kulę styropianową oklejamy bibułą, za pomocą zwykłego kleju do papieru. Równie dobrze sprawdzi się pomalowanie kuli farbą. Chodzi o to, aby po przyklejeniu szyszek, nie raziły w oczy białe fragmenty kuli. 
szyszki kula styropianowa

3. Kolejny krok, to przymocowanie szyszek do kuli. Użyłam kleju na gorąco - w tym projekcie jest niezbędny. Staramy się układać szyszki tak, aby szczeliny były jak najmniejsze. Fajnie, kiedy mamy szyszki z różnych gatunków drzew, różnych wielkości, kolorów - całość jest bardziej interesująca.
szyszki kula styropianowa klej na gorąco

4. Pod koniec oklejania, wbijamy w styropian kijek/patyk - cokolwiek, co będzie udawało pień naszego drzewka. Ja wykorzystałam tyczki do podpierania roślin, kupione w OBI. Użyłam 3 sztuk, aby pień był grubszy i tym samym, bardziej stabilny.
szyszki

5. Tyczki bardzo dokładnie, ścisło owijamy sznurkiem jutowym. Zróbcie to tak, aby nie było widać żadnych szczelin. Ja, w kilku miejscach, utrwaliłam klejem na gorąco. Zamiast sznurka można użyć wstążki, tasiemki bądź po prostu zostawić "goły" patyk, który będzie ozdobą samą z w sobie.
szyszki, sznurek jutowy

6. Rozrabiamy gips, zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Wlewamy gips do doniczki/osłonki i przytrzymujemy drzewko przez chwilę, do zastygnięcia.
szyszki gips

7. Usuwamy ewentualne resztki kleju, gipsu i zabieramy się do dekoracji. Ja wykorzystałam sztuczne owoce ostrokrzewu, malutkie żołędzie, dodałam kokardę w świątecznym kolorze. Gips w doniczce przykryłam ozdobnym siankiem, a na wierzchu ułożyłam sztuczne rajskie jabłuszko oraz pokryte brokatem szyszki (wszystko przymocowane klejem na gorąco). Na sam koniec jeszcze brokat w spreju na całość i gotowe! 

kokarda

szyszki


drzewko z kuli styropianowej

3 komentarze:

  1. Drzewko piękne-perfekcyjnie wykonane, a ktoś pani pracą reklamuje sie na fb.Proszę spojrzeć https://www.facebook.com/rekodzielo.diy/photos/a.1043536102355974.1073741827.1043532232356361/1199955720047344/?type=3&theater.Właścicielka str lubi ,,pożyczać'' zdjęcia nie swoich prac niestety jej dzieła pozostawiają wiele do życzenia :) Pozdrawiam :) ja takich cudów nie tworzę,tylko zwykłe kartki okolicznościowe,ale zapraszam do odwiedzenia :) http://gosialkowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i ostrzeżenie, z tego co widzę, to zdjęć już nie ma. A Pani kartki są NIEZWYKŁE. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Tak wszystkie ''pożyczone''zdjęcia już zniknęły, bo wiele osób interweniowało w tej sprawie.Dziękuję za miłe słowa odnośnie moich kartek-cieszę się,że się podobają.Pozdrawiam

      Usuń

♥ Za każdy komentarz - WIELKIE DZIĘKI !
♥ Zostaw link do swojego bloga, a na pewno go odwiedzę
♥ Weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥ Dziękuję za odwiedziny i zapraszam po więcej :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...